SZERETNÉ, HOGY TÖBB PÉNZT TERMELJEN HONLAPJA?

Tudja mérni, hányan látogatják honlapját?
Megtud valamit látogatóiról?
Valóban növeli bevételeit internetes megjelenése?

A praktikus felépítés, a szépen kialakított felület, a könnyű tájékozódás mind egy célt szolgál, hogy honlapja pénzt termeljen Önnek. Egy internetes oldal kialakítása akkor éri el célját, ha az Ön befektetése többszörösen megtérül általa.

Tegye próbára honlapját!
Szolgáltatásunk választ ad kérdéseire:

Kik azok a konkurensek, akik tőlem veszik el az üzletet?

Milyen eséllyel találnak rá potenciális ügyfelek a honlapomra?

Mivel tehetném sikeresebbé honlapomat?

Mekkora forgalmat érhetnék el honlapommal?

IGEN! Élek a lehetőséggel! Igénybe veszem a hatékonysági jelentést. »

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

Szerepeljen honlapja a Google a találati listájának élén! A Webtanácsos hosszútávú stratégiájának eredményeképp honlapjának látogatottsága és ügyfélköre jelentősen megnövekszik.

Bővebben

INTERNETES HIRDETÉS: GOOGLE HIRDETÉS!

Bízza keresőhirdetéses kampányát a Webtanácsosra! Jelenjen meg a Google első találati oldalán, és fogadja leendő ügyfeleit honlapján nagyobb hatékonysággal, mint korábban!

Bővebben

TELJES KÖRŰ TANÁCSADÁS

Cége és versenytársai internetes megjelenésének részletes elemzése után személyre szabott megoldásokkal szolgálunk. A marketing alapja, hogy eladni annyi, mint megkülönböztetni – mi pontosan ezt kínáljuk Önnek.

Bővebben
Bővebben

A webtanácsos.hu blogról:

Weboldalak létrejötte: nehéz szülés

Mindmáig megfigyelhető az a ’trend’, hogy az interneten megjelenő magyar piaci szereplők weboldalaikat önkényesen, öncélúan alakítják ki. Rendelkezésükre áll számos webes eszköz, olvastak a témáról, rengeteg weboldalt láttak már, és ellestek néhány szenzációsak tűnő ötletet is, de a megvalósítás során mindezt valójában nem tudják saját érdekükbe állítani, az összehalászott részek nem állnak össze kerek egésszé, nincs olyan vezérfonal, melyre a részeket felfűzhetnék. Az, ha nincs ilyen kompetencia a cégnél, önmagában nem feltétlenül probléma, a bajt az okozza, ha a cég által megbízott weboldalbarkácsoló vállalkozás sincs birtokában a szükséges tudásnak, és megfelelő specifikációk hiányában csupán technológiai szolgáltatást nyújt.

Így sokszor a weboldal felépül ugyan – hol olcsóbban, hol drágábban –, de mi végre, ha nem képes közvetett vagy közvetlen módon hatékonyan szolgálni az értékesítést és nem hozza vissza sokszorosan a fejlesztésekbe ölt pénzt. Miért kerül a rosszul elvégzett munka kétszer annyiba? Mert még egyszer el kell végezni. Ahhoz, hogy ez másként történjen, a következő szempontokat mindenképp fontolja meg, mielőtt megépítteti, avagy átépítteti céges honlapját.

A cél a cél
Nincs ennél fontosabb. Ha itt elcsúszik a banánhéjon, a következők aligha mentik meg. Mit akar pontosan elérni?

• Információkkal kívánja ellátni látogatóközönségét?
• Ágazatát népszerűsíti?
• Saját brandjét építi?
• Szolgáltatást, terméket vezet be?
• Közvetlen értékesítés folyik majd a weboldalon?

Minden bizonnyal a felsoroltak egyfajta – esetenként eltérő – kombinációja a cél, és persze az is egyértelmű, hogy végső soron mindegyik az értékesítés irányába mutat. Az a cég, amelyik honlapjával kapcsolatban tudatosan meghatározza elvárásait, és kitűzi részletes céljait, nem csak egyértelműbb megbízást tud adni a weboldal gyártójának, de sokkal könnyebb helyzetben lesz akkor is, amikor az internetes jelenléttel elért eredményeket össze akarja vetni elvárásaival, valamint az anyagi és időbeli befektetés mértékével.

Látogatás a látogatóknál
A marketing nyelvén szólva: ki a célcsoport? A weboldal funkcionális kialakításánál ez kardinális szempont.

Célcsoport tekintetében érdemes szem előt tartani, hogy milyen a megszólítani kívánt látogató (felhasználó) számítógépes ismerete (ez utóbbi durva közelítéssel arányba állítható az életkorral is). A weboldalt úgy kell tehát kialakítani, hogy a látogató tapasztalati, készségi szintjének megfeleljen, vagyis felhasználóbarát legyen. Míg egy webes ’szakinak’, aki már ’95-ben ott görnyedt a képernyő előtt, nem jelent problémát átlátni egy bonyolultabb felületet, addig az átlagos (e jelző nem sértés) felhasználók türelmetlenek, azonnali tájékozódásra van szükségük, és nem azért böngészik a honlapot, hogy logikai rejtvényeket fejtsenek meg. Ha megtisztelik önt látogatásukkal, ön is tisztelje meg őket azzal, hogy a lehető legakadálymentesebben juttatja el őket a szükséges információkhoz.

Jó képet vágni
A weboldal megjelenése, esztétikuma ugyancsak jelentős kérdés, azonban az esztétikum, mint eszköz felhasználása is történhet öncélúan, ráadásul ez egy igencsak szubjektív téma. Íme néhány kézzelfoghatóbb szempont:

A látogatók figyelmét irányítani kell. Ezt azzal érheti el, ha a megfelelő elemeket megfelelő fókuszba állítja. Fókuszt adni pedig úgy lehet, ha kontraszt jön létre az egyes elemek között, például kép (grafika) megjelenítése szöveg helyett, nagyságrenddel nagyobb betűméret a normál szövegmérettel szemben, különböző szövegkiemelések stb. Vigyázat! Minél jobban szétszórja látogatói figyelmét az egyes elemek közt, annál nehezebb lesz tájékozódni az oldalon.

Ezért fontos az elosztás. Inkább fogalmazzon meg egyazon oldalon kevesebb üzenetet (legyen kevesebb funkció), de azt tegye úgy, hogy azok valóban célba is érjenek. Nincs rosszabb, mint egy agyontömött oldal, ahol csak cikázik a látogató tekintete, majd miután nem tudja eldönteni, hogy figyelmét mire irányítsa – mit olvasson el, hova klikkeljen –, frusztrációjában inkább tovább áll. Ezért is olyan fontos az egyszerűség, vagy divatosabb nevén a letisztultság. Nem ördögtől való dolog ’üresen hagyni a papírt’, legalábbis nem célravezető, ha csak azért töltjük fel az oldalt, hogy ’ott is legyen valami’.

Egyértelműen különítse el a cég arculatához, a navigációhoz és a tartalom különböző részeihez köthető elemeket. Nem kell feltalálni a spanyol viaszt sem. Azok, akik az internetet böngészik, hozzászoktak bizonyos konvenciókhoz. Tudják miként működik például egy keresőmező, és a legtöbbször már reflexszerűen az oldal azon részén keresik őket, ahol általában ezekkel találkozni szoktak.

Olykor fel kell húzni a zsebórát is
Előfordulhat, hogy bizonyos idő elteltével, minden gondos emberi tervezés és kivitelezés ellenére egyes funkciók nem működnek a honlapon. Mindeközben nyugodtan hajtja álomra fejét minden este, s később derül csak ki, hogy jelentős forgalomtól esett el, ráadásul csalódott, ’volt leendő vevői’ bizalmát sem fogja visszanyerni egykönnyen. 
Ez ellen csak úgy védekezhet, ha időről időre teszteli az összes oldalt, és végighalad az összes funkción. Ezzel egyértelműen meggyőződhet azok helyes működésről, sőt egyúttal a tartalmi elemeket (céges, termék- vagy árinformációkat) is felülbírálhatja, ha elavultnak látja azokat.

Végpont
A weboldal összességében nem más, mint kapcsolódó láncszem ön és ügyfele közt. A legtöbbször viszont éppen azt nem tartják szem előtt, hogy a weboldalnak éppen ezért az ügyfelek igényeit kell kielégítenie. Így egy esetleges újjáépítés előtt érdemes kikérdezni őket, mire használják, mire nem tudják használni, és mire szeretnék használni a cég honlapját. Ha a fentebb felsorolt szempontokat szem előtt tartva alakítja ki weboldalát, akkor azt valóban használni is fogják.

www.webtanacsos.hu — tudatos online marketing

További írások a webtanácsos.hu blogon.